لوله فاضلاب – خشکاندن سازمان سرطان کبد درمان سرطان

لوله فاضلاب – خشکاندن: سازمان سرطان کبد درمان سرطان سرطان روده بزرگ اخبار پزشکی

گت بلاگز اخبار اجتماعی برنامه‌های آموزش وپرورش راجع به سند ۲۰۳۰ از دستورکار خارج شده است است / دانش آشتیانی

وزیرآموزش و پرورش بر فراهم سازی شرایط مناسب از سوی مدیران استانی جهت ایجاد حداکثر رضایت مندی مردم در موسم ثبت نام، تأکید کرد.

برنامه‌های آموزش وپرورش راجع به سند ۲۰۳۰ از دستورکار خارج شده است است / دانش آشتیانی

دانش آشتیانی: برنامه های آموزش وپرورش راجع به سند ۲۰۳۰ از دستورکار خارج شده است است

عبارات مهم : آموزش

وزیرآموزش و پرورش بر فراهم سازی شرایط مناسب از سوی مدیران استانی جهت ایجاد حداکثر رضایت مندی مردم در موسم ثبت نام، تأکید کرد.

به گزارش میزان؛ به نقل از به مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ صبحگاه امروز فخرالدین دانش آشتیانی در گردهمایی یکسان اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استان های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنرتهران برگزار شد، با اشاره به حضور حداکثری مردم درانتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه، گفت: این حضور مؤثر مردم درصحنه های مختلف، باعث می شود تا دشمن های نظام و انقلاب نتوانند علیه کشور ایران، توطئه کنند، وظیفه مسئولان نیز آن است که به پاس حضور مردم، جان فشانی کرده و خدمات شایسته تری به آن ها ارائه دهیم.

برنامه‌های آموزش وپرورش راجع به سند ۲۰۳۰ از دستورکار خارج شده است است / دانش آشتیانی

وی با اشاره به فصل عضویت دانش آموزان در مدارس خطاب به مدیران استانی، ادامه داد: باید به همه مدیران در سراسرکشور سفارش کنید تا واکنش‌ها مناسبی با مردم داشته باشند و شرایط را به گونه ای مدیریت کنند تا حداکثر رضایت مندی جهت مردم حاصل شود.

عضوکابینه تدبیر وامید به ارائه گزارشی از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خود پرداخت و افزود: برنامه های میان مدتی که به مجلس شورای اسلامی اعلام شد، مختص فعالیت ۸ تا ۹ ماه باقی مانده از دولت یازدهم بود که باتوجه به وقت ورود به وزارت آموزش وپرورش، بسیاری از کارهای بودجه برنامه ششم توسعه پیش تر برنامه ریزی شده است بود، ولی باز هم با همکاری خوبی که با مجلس شورای اسلامی داشتیم، توانستیم هم در بندهای برنامه ششم و هم در لایحه بودجه سال ۹۶ آموزش وپرورش، احکام خوبی را در بحث اعتبارات اخذ کنیم.

وزیرآموزش و پرورش بر فراهم سازی شرایط مناسب از سوی مدیران استانی جهت ایجاد حداکثر رضایت مندی مردم در موسم ثبت نام، تأکید کرد.

وی ادامه داد: با مشورت های صورت گرفته با شرکت برنامه وبودجه، توافق شده است است تا تمهیداتی در ابتدای سال صورت گیرد که طی آن کسری های آموزش وپرورش به گونه ای مدیریت شود تا آن جا که امکان دارد به انتهای سال کشیده نشود و متناسب با اعتبارات، برنامه ریزی انجام گیرد.

دانش آشتیانی تدوین زیرنظام ها و تهیه نقشه راه سند تحول را از دیگر برنامه های کوتاه مدت آموزش وپرورش اعلام کرد و گفت: در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش به دنبال تصویب زیرنظام های باقی مانده هستیم، ولی روند تصویب، به علت حساسیت های قانونی، با کندی مواجه است.

وی به لایحه رتبه بندی معلمان اشاره کرد و ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، مقرر گردیده، نظام حقوقی معلمان براساس صلاحیت های حرفه ای از نظام حقوقی کارمندان اداری جدا شود، این امر درکارگروه های متفاوت ستادی در حال انجام است در حال حاضر، آیین نامه های مربوط به آن تهیه شده است و در آینده ای نزدیک نیز به تصویب خواهد رسید.

برنامه‌های آموزش وپرورش راجع به سند ۲۰۳۰ از دستورکار خارج شده است است / دانش آشتیانی

وزیرآموزش وپرورش تقویت ساختار پژوهشی وزارتخانه را از دیگر برنامه های کوتاه مدت آموزش وپرورش عنوان کردو افزود: به دنبال آن هستیم تا ساختار پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش از شرکت پژوهش و برنامه ریزی تفکیک شود ودرزیرمجموعه حوزه ستاد قرارگیرد تا علاوه بر استقلال پژوهشگاه، جایگاه علمی وحقوقی آن نیز ارتقا یابد.

عضوکابینه تدبیر وامید با بیان اینکه باز بینی رویه های مدیریتی در آموزش وپرورش در دستورکار قرار دارد، گفت: در این حوزه با واگذاری اختیارات به استان ها و مناطق در پی آن هستیم تا تصدی گری از ستاد و استان ها به مناطق ومدارس انتقال یافته شود، در این حوزه، بااهمیت ترین مسئله آن است که از عالی ترین نیرو ها باید در مدیریت مدارس و در کلاس های درس استفاده شود و استان ها هم باید در این زمینه با برگزاری دوره ها وکارگاه های آموزشی، به تحقق این نشانه مهم کمک کنند، به علت آن که اگر مدیر مدرسه آشنا به پرسشها آموزشی نباشد، ارتقای کیفیت صورت نمی گیرد.

وزیرآموزش و پرورش بر فراهم سازی شرایط مناسب از سوی مدیران استانی جهت ایجاد حداکثر رضایت مندی مردم در موسم ثبت نام، تأکید کرد.

وی بحث «بیمه مناسب» را از دیگر کارها آموزش وپرورش در طی این مدت ۸ ماه ذکر کرد و گفت: در کارگروه «امور رفاهی و معیشت» عنوان شد که بحث بیمه از مواردی است که می تواند جهت معلمان خدمات خوبی را به دنبال داشته باشد.

دانش آشتیانی با بیان این که به علت انباشت بدهی بیمه در گذشته، نمی توانستیم با شرکت های بزرگ بیمه ای قرار داد ببندیم، عنوان کرد: با پرداخت مطالبات شرکت های بیمه گر، توانستیم شرکت های بیمه ای بزرگ را مجاب به عقد قرارداد با آموزش وپرورش کنیم و در نظرداریم تا از طریق سه شرکت بیمه ایران، بیمه معلم و بیمه دانا و متناسب با خدمات آنها، قراردادهای استانی را جهت معلمان انجام دهیم تا در پرتوی مسابقه شرکت های بیمه گر بتوانیم خدمات مطلوب تری را به فرهنگیان عزیز ارائه دهیم.

برنامه‌های آموزش وپرورش راجع به سند ۲۰۳۰ از دستورکار خارج شده است است / دانش آشتیانی

عضوکابینه تدبیر وامید اصلاح آیین نامه هدایت تحصیلی را از دیگر برنامه های آموزش وپرورش بیان کرد و گفت: با آسیب شناسی اجرایی هدایت تحصیلی در سال گذشته، اشتباهات و نواقص طرح برطرف و بعد از اصلاح، آیین نامه تازه جهت اجرا به استان ها ابلاغ شد و امیدواریم که استان ها با همکاری مشاورین مدارس بتوانند اجرای این طرح را به خوبی مدیریت کنند.

وی با اشاره به سرانه پرداختی مدارس در سال های گذشته، اظهارکرد: در قانون بودجه سال ۹۶، حکمی را آورده ایم که براساس آن، اگر تخصیص صورت گیرد، اوضاع سرانه مدارس بهتر خواهد شد، البته مدیران کل استانی نیز باید در مدیریت هزینه ها به گونه ای عمل کنند که سرانه مدارس با بیشترین افزایش، پرداخت شود.

وزیر آموزش وپرورش با بیان این که بعد از فرمایش رهبری درخصوص سند ۲۰۳۰، تمام برنامه های آموزش وپرورش و دولت در باره این سند از دستورکار خارج شده است هست، عنوان کرد: برنامه های آموزش وپرورش همواره براساس اجرای کامل سند تحول بنیادین تنظیم شده است است وبرنامه های این وزارتخانه در سال ۹۶ هم براساس اولویت هایی همچون زیاد کردن پوشش تحصیلی در مناطق محروم با محوریت دوره ابتدایی و ارتقای کیفیت اعلام شده است است.

دانش آشتیانی عدالت آموزشی را از بااهمیت ترین رویکردهای برنامه سال ۹۶، بیان کرد و گفت: عدالت محوری و کم کردن نابرابری ها، توجه به شاخص های پوشش تحصیلی در مناطق محروم، فراهم کردن زیرساخت ها و کارها مورد نیاز جهت ارتقای کیفیت، هم چنین انسداد مبادی بی سوادی از رئوس برنامه های این وزارتخانه در بحث عدالت آموزشی است.

عضوکابینه تدبیر وامید «ارتقای کیفیت» را از اهداف مهم سند تحول بنیادین در اجرای برنامه های آموزش وپرورش خواند و بیان کرد: بااهمیت ترین مسئله ای که باید به آن پرداخته شود، عوض کردن نگرش و بینش در بحث یاددهی – یادگیری معلمان است به طوری که روش های سنتی آموزش باید از مدارس از بین بردن و به جای آن استفاده از فناوری های نوین در دستور کار قرار گیرد و این امر زمانی محقق می شود که مدیر مدرسه و معلم به آن باور داشته باشند.

وزیرآموزش وپرورش با اشاره به تصویب سند تحول بنیادین در ۵ سال گذشته، گفت: باید در اجرای سند تحول بنیادین، مهارت های زندگی هم به دانش آموزان آموزش داده شود واین زمانی اجرایی می شودکه بین حجم کتاب درسی وبرنامه ریزی آموزشی تقابلی نداشته باشد که این عنوان باید با مدیریت استان ها، صورت گیرد.

وی با بیان این که همه پرسشها آموزش وپرورش به یکباره قابل حل نیست، اظهارکرد: آموزش مهارت های زندگی باید با تمرکز در دوره ابتدایی و پیش دبستانی صورت گیرد و این مدل باید در سایر مدارس نیز اجرایی شود.

دانش آشتیانی ادامه داد: برنامه ریزی درست واصولی باید جهت مدرسه باشد، به همین علت باید با آسیب شناسی پرسشها مدرسه، برنامه ریزی جهت رسیدن به اهداف صورت بگیرد و دراین راستا، مدیران استانی باید برحسن اجرا، نظارت داشته باشند.

وی، توجه به «ارتقای منزلت اجتماعی معلمان» را از دیگر رویکردهای برنامه آموزش وپرورش در سال جدید، بیان کرد و گفت: در بحث ارتقای منزلت اجتماعی معلمان، اگر چه باید به دنبال زیاد کردن حقوق معلمان باشیم، ولی در کنار آن باید از ظرفیت علمی، فکری و اجتماعی معلمان در تصمیم گیری های درون مدرسه نیز استفاده کنیم و این عنوان می تواند به ارتقای منزلت اجتماعی معلمان کمک شایانی کند.

دانش آشتیانی ادامه داد: برخورد اداری و کارمندی با معلمان از عواملی است که باعث شده است تا به منزلت معلمان خدشه وارد شود و مدیران مدارس باید به گونه ای شرایط را مدیریت کنند که کارهای آموزشی مدرسه فقط در شورای مدرسه و با حضور همه معلمان اجرایی شود ودر این صورت است که می توانیم منزلت معلم را احیا کنیم.  

عضو کابینه تدبیر و امید به بحث توسعه فناوری اطلاعات جهت تحول در آموزش وپرورش اشاره کرد و گفت: مفهوم توسعه فناوری اطلاعات این نیست که چند رایانه جهت مدارس تهیه کنیم یا از سخت افزارهای رایانه ای در کلاس استفاده کنیم، بلکه توسعه فناوری اطلاعات باید با عوض کردن در بینش و نگرش معلمان در ذهن آنها، شکل بگیرد، به گونه ای که خود معلم همواره به دنبال استفاده از این فناوری در آموزش باشد.

دانش آشتیانی در آخر گفت: از مدیران کل استانی انتظار داریم تا تمام برنامه ریزی های استان را به گونه ای مدیریت کنند تا اهداف کلان سند تحول بنیادین اجرایی شود و حتما در آخر هر سال نسبت به اجرای برنامه های خود مبتنی بر اجرای سند، ارزیابیهایی را انجام دهند.

واژه های کلیدی: آموزش | برنامه | مدیریت | معلمان | آموزشی | استانی | برنامه | مدیریت | برنامه ریزی | حقوق معلمان | برنامه ریزی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs